
- previous-disabled
- Page 1of 67
- next
Μολονότι ένα εμπάργκο από την ΕΕ θα ήταν επώδυνο για την Ρωσία, θα ήταν κάτι από το οποίο θα μπορούσε να επιβιώσει. Γι’ αυτό οι Δυτικές χώρες χρειάζονται ένα νέο παγκόσμιο πλαίσιο, τέτοιο που να μειώνει συστηματικά την τιμή του ρωσικού πετρελαίου, ενώ παράλληλα να διατηρεί την ροή του.
Χωρίς την ρωσική συνεργασία ή τουλάχιστον την δέσμευση για μη παρέμβαση, κάτι αδιανόητο επί του παρόντος ή στο ορατό μέλλον, η στιβαρή και διαρκής αναζωογόνηση που βίωσαν οι χώρες του Σχεδίου Μάρσαλ είναι απλώς εκτός εμβέλειας για την Ουκρανία.
Είναι αλήθεια ότι οι πρόσφυγες δημιουργούν έξοδα. Αυτά τα κόστη, ωστόσο, είναι βραχυπρόθεσμες επενδύσεις. Μεσοπρόθεσμα έως μακροπρόθεσμα, οι πρόσφυγες αντιπροσωπεύουν τεράστιες ευκαιρίες. Μπορούν να δημιουργήσουν νέα οικονομική δραστηριότητα που θα συμψηφίζει με το παραπάνω τα άμεσα έξοδα.
Η παγκόσμια εκστρατεία για την ανάκτηση του καζακικού πλούτου και την απαλλαγή των καζακικών θεσμών από την επιρροή του Nazarbayev βρίσκεται σε εξέλιξη, αλλά είναι πιθανό να εμπλέξει μια μεγαλύτερη και πιο ποικίλη ομάδα διεθνών δρώντων από όσο θα μπορούσαν ποτέ να φανταστούν ακόμη και οι πιο φλογεροί επικριτές του Nazarbayev.
Θα χρειαστεί κάτι περισσότερο από εξωτερική οικονομική βοήθεια για να επανέλθει η Ουκρανία, η οποία θα πρέπει επειγόντως να αντιμετωπίσει τα τρία κύρια προβλήματα που την κρατούσαν πίσω ήδη πριν από τον πόλεμο: την διαφθορά, την κακή διακυβέρνηση, και τα διαλυμένα δικαστήρια.
Μολονότι το κόστος θα είναι τεράστιο, δεν θα είναι χωρίς προηγούμενο. Οι δαπάνες των ΗΠΑ για το Σχέδιο Μάρσαλ, εάν αναχθούν στο σημερινό μέγεθος της οικονομίας των ΗΠΑ, ήταν πάνω από 900 δισεκατομμύρια δολάρια. Η ενοποίηση της Γερμανίας κόστισε περισσότερα από 2 τρισεκατομμύρια δολάρια, συμπεριλαμβανομένων περίπου 330 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την αναβάθμιση των υποδομών της Ανατολικής Γερμανίας.
Δεν έχει βάση η πεποίθηση ότι η Κίνα, ή οποιαδήποτε χώρα, μπορεί να επιτύχει υψηλούς, πολιτικά καθορισμένους στόχους ανάπτυξης στο διηνεκές, χωρίς να ολοκληρώσει βασικές δημοσιονομικές, χρηματοοικονομικές, και άλλες μεταρρυθμίσεις της αγοράς. Το Πεκίνο πρέπει να διαλέξει μεταξύ κρατισμού και ανάπτυξης.
Για να προωθήσουν τους εμπορικούς και στρατηγικούς τους στόχους, οι ΗΠΑ και η Ινδία πρέπει επίσης να διαδραματίσουν κεντρικό ρόλο στην ανάπτυξη του οικονομικού πλαισίου για έναν ελεύθερο και ανοιχτό Ινδο-Ειρηνικό. Το να μην το κάνουν θα παρείχε ευκαιρίες σε άλλες χώρες, όπως η Κίνα, να δημιουργήσουν μια εμπορική τάξη πραγμάτων που θα απέκλειε την Ινδία και τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η αύξηση των επιτοκίων δεν θα επηρεάσει μόνο τις Ηνωμένες Πολιτείες. Τα υψηλότερα επιτόκια στις ΗΠΑ αυξάνουν το κόστος δανεισμού σε δολάρια στις διεθνείς αγορές. Αυξάνουν επίσης την ζήτηση για επενδυτικά αγαθά σε δολάρια, σε σύγκριση με επενδυτικά αγαθά σε άλλα νομίσματα, και ως εκ τούτου μπορούν να προκαλέσουν πτώση της αξίας εκείνων των νομισμάτων.
Η εντατικοποίηση των κυρώσεων θα προκαλέσει μια πληθώρα ουσιαστικών κραδασμών που θα απαιτήσουν εκτεταμένες προσπάθειες σταθεροποίησης. Και ακόμη και με τέτοια μέτρα διάσωσης, η οικονομική ζημιά μπορεί κάλλιστα να είναι σοβαρή και οι κίνδυνοι στρατηγικής κλιμάκωσης να παραμείνουν υψηλοί.
- previous-disabled
- Page 1of 67
- next